dag 4

tenerife 2022

We ontbijten iedere ochtend op ons terras bij hotelkamer. Toen we gingen boeken konden we kiezen voor een plek met een eigen tuintje en dat hebben we ook gedaan. Tegenover het hotel zit een Mercadona (supermarkt) waar we iedere dag verse broodjes halen. Ze hebben daar net als in Nederland vele verschillende broodjes om uit te kiezen. Alleen de prijs is iets anders. Het leven is hier een stuk goedkoper.

Na het ontbijt besloten om via de TF1 en TF5 naar Taraconte te rijden. Dit ligt niet aan de andere kant van het eiland. En is ongeveer een uurtje rijden. Omdat dit plaatsje best nog wel hoog ligt ten opzichte van de zee zijn we doorgereden naar Mesa del Mar. De rit er naar toe was adembenemend.

In dit dorpje staat tegen een berg aan een kleine kapel. Bijzonder om te zien. Daarnaast heb je een soort boardwalk langs het strand met zwart zand. Deze kun je alleen bereiken als je door een tunnel loopt. Dat was moeilijk voor Onno maar ik ben daar toch een kijkje gaan nemen. Daarnaast is er ook een natuurlijk zwembad (piscina naturale) in de zee. En dat was voor Onno een mooi moment om even de zee in te gaan. Er stonden enorme hoge golven die over de rand van het natuurlijke zwembad heen slaan. Via een trap kon je het water in.

Vanuit hier zijn we weer terug naar boven gereden richting Taraconte. En zijn we gestopt bij Iglesia de Santa Catalina. Hier hebben we rondgelopen en wat foto’s genomen. Mooi om te zien dat mensen hun planten buiten neerzetten voor hun deur in tegenstelling wat we doen in Nederlan. Ziet er gezellig uit ook al staat er vaak een hek voor. De kleuren van de huizen zien er zomers uit. Het geeft je echt een vakantie gevoel.

Vanuit Taracone besloten om het eiland rond te gaan rijden. Onderweg nog even tanken voor slechts 35 euro. En dat was inclusief fooi. De snelweg gaat niet over het hele eiland. De TF5 stopt op een gegeven moment. Dan krijg je nog steeds goede wegen die je over een berg leiden. En bij Santiago de Teide start dan de TF1 weer.  Nog even een stop gemaakt bij Erjos om wat foto’s te maken van het uitzicht.

Tegen een uur of drie waren we terug bij het hotel. Nog een stuk carrotcake gegeten die ik gekocht had voor Onno zijn verjaardag. En uiteindelijk een middagdutje gedaan. We komen tot de conclusie dat dit eiland enorm veel te bieden heeft. Al die indrukken die we nu al op hebben gedaan is best veel.

In de avond hadden we via tripadvisor een restaurant uitgekozen die we uiteindelijk niet hebben kunnen vinden. Het parkeren is echt een probleem op dit eiland (of in het gebied waar we zijn). Uiteindelijk bij een ander restaurant gaan eten. Maaltijd was niet echt hoogstaand maar kreeg wel een voldoende. Heb de specialiteit van het eiland geprobeerd en dat is konijn. Moest toch wel even wennen dat flappie op mijn bord lag. Maar de saus die over het konijn lag was erg lekker!!