dag 1

tenerife 2022

Onze wekker hadden we gezet om 06:00 uur. Zoals gewoonlijk een erg onrustige nacht en waren we voor de wekker al op. Nadat we beide gedoucht hadden en onze laatste toiletspullen in onze bagage hadden gestopt gingen we op weg naar de luchthaven. Onno heeft tijdens de tocht van Hoek van Holland naar Den Helder zijn middenvoetsbeentje gebroken dus hadden we op de luchthaven P1 als parkeerplek gereserveerd. Dat zou dichterbij zijn. Uiteindelijk bleek het dat het niet dichterbij was en dat we toch nog zo een 10 minuten moesten lopen. En met krukken en een Brace niet altijd even eenvoudig. We moesten eerst naar vertrekhal 3 om onze koffers in te checken. Daarna richting vertrekhal 1 voor onze vlucht. We hadden assistentie gevraagd maar dat betekende in een rolstoel zitten en geduwd worden. Die keuze hebben we uiteindelijk niet gemaakt. Bij de security stond een redelijke rij. Dat zou ongeveer 25 minuten duren maar ze zagen de krukken van Onno en dat betekende dat we overal voor mochten en binnen 5 minuten er doorheen waren. Dus de horrorverhalen van Schiphol vielen uiteindelijk mee. Tijd voor een kop koffie van Starbucks en een broodje.

Toen we bij de gate aankwamen werd er al vrij snel ingestapt. We hadden al een tijdje geleden stoelen gereserveerd bij de nooduitgang. Maar nu met Onno zijn voet waren we benieuwd of we daar mochten blijven zitten. Niemand die iets opmerkte dus zijn we gewoon gaan zitten. De eerste vlucht naar Las Palmas op Grand Canaria duurde 4 uur en 40 minuten. En dat kwam doordat we een sterke tegenwind hadden. Was voor het eerst dat ik in een vliegtuig zat dat een kwartier voor de oorspronkelijke vertrektijd al vertrokken was. Tijdens de vlucht kwam een stewardess naar ons toe dat Onno tijdens het opstijgen en landen niet bij de nooduitgang mocht zitten maar dan even ergens anders moest gaan zitten. Aangezien het vliegtuig bij lange na niet vol was was dat zeker geen probleem. Op Gran Canaria hebben we 20 minuten stil gestaan om uiteindelijk het laatste half uur door te vliegen richting Tenerife.

Nadat we geland waren ben ik (Mark) op de koffers gaan wachten en is Onno alvast naar Thrifty gelopen om de auto op te gaan halen. We waren beide even snel klaar. We hebben een mooie Hyundai I20 voor de aankomende 2 weken met alles er op en er aan. Normaal rijdt Onno altijd tijdens vakantie maar dat gaat nu dus niet dus ik ben richting het hotel gereden in Los Cristianos. Dat was ongeveer nog 20 minuten rijden. Alles verliep voorspoedig bij het hotel. En lagen we uiteindelijk rond kwart over 5 bij het zwembad. Een lekkere frisse duik genomen. Wel even schakelen met al die luidruchtige Engelsen om ons heen maar het gaat vast een heerlijke vakantie worden. Tegen een uur of half zeven zijn we op zoek gegaan naar het beste Tapas restaurant. En die hebben we uiteindelijk gevonden. El Horno de Neptuno. Wat hebben wij lekker gegeten. Nu wordt het tijd om in de vakantiemodus te komen.